Jak schudnąć?

Wbrew obiegowej opinii, aby tracić na wadze nie trzeba żywić się tylko i wyłącznie sałatą. Mało tego! Będąc na diecie można wcinać pizzę! Dasz wiarę? Pewnie pomyślałaś teraz, że jestem jakaś nienormalna. Fastfoody na diecie? Dobre sobie! A no dobre, dobre i jeszcze odchudza! Zanim mnie ocenisz, przeczytaj dalszą część tekstu a przyznasz mi rację!

Dieta to nie kara

Większości z nas słowo „dieta” kojarzy się z obsesyjnym liczeniem kalorii oraz regularnymi wizytami na siłowni. Tymczasem rzeczywistość jest zgoła inna. Owszem, warto mieć kontrolę nad tym co ląduje na naszym talerzu oraz zadbać o codzienną dawkę ruchu, co nie zmienia faktu że przesada nie jest wskazana. Umiar to przepis na sukces w odchudzaniu! Nie wierzysz?

Sięgnij pamięcią do pierwszej diety odchudzającej.  Żywiłaś się tylko marchewką? A może postawiłaś na jabłka! Ah nie przepraszam! Zaufałaś Dukanowi – w końcu doktor, co nie? A teraz spójrz w lustro. Co widzisz? Grube uda, tłusty brzuch, a może wystające boczki? Wyhodowałaś je na własne życzenie. Musisz wiedzieć, że przestrzeganie restrykcyjnych zasad nie ma sensu. Dlatego nie zakładaj proszę, że do końca życia nie zjesz czekolady czy nie wypijesz drinka. Zrobisz to, a dodatkowo schudniesz!

Nie czekaj – działaj 

Statystyczna Polka zaczyna dietę od poniedziałku. Aczkolwiek 1 stycznia też wchodzi w grę. Nowy Rok – Nowa Ja. Błąd! Nie ma idealnego momentu na rozpoczęcie diety. Oczywiście, możesz wierzyć w te wszystkie zabobony – szczęśliwa siódemka, oczko, pechowa trzynastka. Prawda jest taka, że to Ty jesteś panem swojego losu a nie kartka z kalendarza. Tylko i wyłącznie od Ciebie zależy czy osiągniesz sukces w odchudzaniu! Data czy miejsce wprowadzenia zmian nie mają kompletnego znaczenia!

Nie oczekuj cudów

Wiem, że chciałabyś schudnąć 5 kilogramów w jeden dzień. Niestety muszę Cię rozczarować, to niemożliwe. Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że nie dorobiłaś się takiej ilości tkanki tłuszczowej w ciągu doby i w takim samym czasie jej nie stracisz. Potrzebujesz co najmniej 5 tygodni. Albowiem bezpieczne tempo odchudzania zakłada spadki rzędu 0.5-1 kg tygodniowo.

Nie poddawaj się – walcz

Twój organizm to nie maszyna. W jednym tygodniu stracisz kilogram, a w innym zaledwie 500 gram. Nie poddawaj się – walcz do końca. Przestań dopiero wtedy, kiedy osiągniesz cel!

Trenuj 

Można schudnąć bez ćwiczeń – to prawda. Pytanie brzmi: czy to ma sens? Chcesz mieć jędrną i kształtną pupę czy obwisłe naleśniki zamiast pośladków? Wybór jest tylko jeden. Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że Twój grafik pęka w szwach a doba ma tylko 24 godziny..Ale nie wmówisz mi tego, że w przeciągu tygodnia nie jesteś w stanie znaleźć 120 minut dla siebie. Zastanów się ile czasu spędzasz przed ekranem komputera czy smartfona. Uraczę Cię tą wiedzą, średnio 3 godziny dziennie!

Co jeść, żeby chudnąć?

Wokół dietetycznego menu narosło wiele mitów. Sporo osób uważa, że aby tracić na wadze musi żywić się jagodami goji/acai czy innymi wynalazkami z zagranicy. Tymczasem prawda jest zgoła inna. Prosta rozwiązania są najlepsze – w myśl tej idei, w Twoim jadłospisie nie może zabraknąć:

  • warzyw i owoców
  • chudego nabiału oraz mięsa
  • jaj
  • fermentowanych produktów mlecznych
  • ryb
  • nasion i orzechów
  • oliwy z oliwek
  • dobrych węglowodanów – ciemne pieczywo, gruboziarniste kasze, ryż

Jak jeść, żeby chudnąć?

Dietetycy zalecają jedzenie pięciu posiłków dziennie. Tymczasem Ty śpisz do 12. Czy w zaistniałej sytuacji masz wmuszać w siebie jedzenie? Skąd! Dostosuj dietę do swojego stylu życia. Śniadanie, obiad, kolacja – taki rozkład też jest ok!

Co pić, żeby schudnąć?

Nie napisze niczego odkrywczego. W Twoim menu nie może zabraknąć wody! Świeżo wyciskane soki czy herbatki ziołowe również wchodzą w grę. Podobnie zresztą jak kawa – aczkolwiek nie przesadzaj z jej ilością!

Ile jeść żeby schudnąć?

Tyle ile potrzebujesz Twój organizm -czyli? Odpal przeglądarkę internetową, a następnie wpisz hasło: kalkulator zapotrzebowania kalorycznego –  i nastanie jasność. Dowiesz się ile powinnaś jeść, aby:

  • schudnąć
  • przytyć
  • utrzymać aktualną wagę

Jak schudnąć? Podsumowanie 

Pamiętaj, nie ma czegoś takiego jak: przepis na szczupłą sylwetkę. Każdy organizm jest inny. Inaczej reaguje na zaproponowane mu zmiany. Przykład? Proszę Cię bardzo. Stosujesz tę samą dietę co Twoja koleżanka i trenujesz równie intensywnie co ona. Efekt? Paulina schudła 4 kilogramy w miesiąc, a Ty 3! Teraz, rozumiesz o co mi chodzi? Na koniec, mam dla Ciebie jedną radę. Bądź cierpliwa. Cierpliwość popłaca – zawsze zostaje wynagrodzona!