Odchudzanie w sposób prewencyjny

7529599-dieta-na-dobry-wzrok-643-385Badania kliniczne jednoznacznie podkreślają ogromne znaczenie redukcji masy ciała w prewencji wielu chorób układu sercowo-naczyniowego. Odchudzanie jest zalecane w tych najbardziej elementarnych schorzeniach, które mogą stanowić czynnik dla rozwoju jeszcze groźniejszych chorób, których powikłania mogą być śmiertelne. Istotne jest redukcja wagi ciała w schorzeniach takich jak nadciśnienie tętnicze, dyslipidemie oraz cukrzyca z towarzyszącą insulino-opornością Zmniejszenie masy ciała stanowi czynnik, który ogranicza występowanie tego typu schorzeń, a więc i ich powikłań. Nadwaga oraz otyłość zabijają- żaden lekarz nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Odchudzanie powinno być przede wszystkim nastawione na poprawę stanu ogólnego zdrowia wraz z towarzyszącą redukcją masy ciała. Samo zgubienie kilogramów, czy poprawa wskaźnika BMI nie jest celem samym w sobie- redukować masę można również na drodze wyniszczenia, co doskonale ilustrują różnego typu wyniszczające diety, czy stosowanie różnego typu środków typu FatBurner. Korzystania z preparatów przyśpieszających w sposób niefizjologiczny metabolizm może być bardzo niebezpieczne- najczęściej środki te działają poprze zdestabilizowanie bilansu wydzielanej energii cieplnej w stosunku do energii wyrażonej w równoważnikach biologicznych, które są wartościowe metabolicznie. Zdarzały się sytuacje wystąpienia zgonu po zastosowaniu tych środków. Redukcja masy ciała jest w porządku, pod warunkiem przebiegu w zgodzie z naszym organizmem.

Niebezpieczne preparaty odchudzające

?????????????????????????????????????????????

Stosowanie preparatów, które w niebezpieczny sposób stymulują nasz metabolizm do spalania tkanki tłuszczowej jest praktyką ostatnimi czasy niezwykle powszechną. Niestety, ale mało kto zwraca uwagę na usilne apele medialne, które wyraźnie wskazują na niebezpieczeństwo stosowania różnego typu preparatów spalających tłuszcz. Najprościej rzecz ujmując, to „spalanie” wiąże się z nadprodukcją energii cieplnej, czego skutkiem jest często śmierć w wyniku rozregulowania metabolizmu oraz hipertermii. Zaburzenia temperatury i metabolizmu nie odpowiadają na żadne fizjologiczne mechanizmy kontrolujące, co może być bardzo groźne krótko po podaniu, jak i stać się źródłem utrwalonych zaburzeń metabolicznych przez resztę życia. Podstawowym celem skutecznego odchudzania się jest przede wszystkim poprawa stanu naszego zdrowia wraz z redukcją masy ciała. Na podstawie tej definicji możemy zauważyć, iż sama utrata masy ciała jest tylko skutkiem towarzyszącym zmianie nawyków żywieniowych i podjęciem regularnej aktywności fizycznej. Utrata wagi również nie ma sensu, jeśli nie jest związana z wprowadzeniem nowych nawyków żywieniowych i ćwiczeniowych, które będą stale wpływały na utrzymanie prawidłowych parametrów naszego BMI. Występowanie efektu jojo jest również typowe dla różnego typu „kuracji odchudzających”. Wprowadzenie epizodów głodzenia, czy zmiana źródeł energetycznych dla organizmu to środki, które nie gwarantują utrzymania prawidłowej wagi ciała.

 

Troska o zdrowie- rzecz nadrzędna!

750422600Nasze zdrowie jest czymś bezcennym, o czym każdy z nas musi na co dzień pamiętać. Jeśli nie będziemy dbać o swoje zdrowie, to możemy bardzo srogo cierpieć. Niektórym z nas brakuje czasu, aby żywić się w sposób odpowiedzialny i w pełni bezpieczny. Każde odchudzanie może być bardzo pozytywnym procesem dla naszego zdrowia, niezwykle często może się też tak zdarzyć, że poprzez jakąś kurację odchudzającą doprowadzimy się do skrajnego wyniszczenia oraz zubożenia naszych funkcji biologicznych. Wiele młodych dziewcząt nie odchudza się w sposób odpowiedzialny- szukają one sposobów, które będą się wiązały z jak najmniejszymi restrykcjami dietetycznymi oraz najszybszą redukcją masy ciała. Jak możemy słusznie przypuszczać- tego typu praktyki najczęściej będą się wiązały z wyniszczeniem organizmu oraz licznymi powikłaniami. Absolutnie nie można afirmować tego typu postaw i uważać je za pozytywne. Poprzez nieodpowiedzialne żywienie możemy na siebie sprowadzić naprawdę ogromne szkody, których powikłania będziemy odczuwać przez długie lata. Każdy z nas ma świadomość, że życie bywa ciężkie- nie można jednak się poddawać i wybierać tych najłatwiejszych metod odchudzających. Wiele osób stosowało do odchudzania jaja tasiemców oraz inne bardzo szkodliwe preparaty, które doprowadziły do redukcji masy ciała, ale w mechanizmie wyniszczenia- często stały się przyczyną dodatkowych powikłań, które już zawsze będą towarzyszyły tym osobom.

Twoi sprzymierzeńcy w walce z tłuszczem

Twoim sprzymierzeńcem w walce o szczupłą sylwetkę nie są głodówki i jednoskładnikowe diety, tylko zdrowe jedzenie!!! Siemię lniane, natka pietruszki, olej kokosowy i mnóstwo, mnóstwo innych. Specjalnie dla Ciebie stworzyłam listę produktów, które pomogą Ci schudnąć, a co najważniejsze uporać się z tłuszczem!!
co-pomaga-usunac-tluszcz-z-brzucha

Natka pietruszki

Z niedoborem żelaza zmaga się bardzo wiele kobiet… A jeżeli należysz do grupy, która nie lubi czerwonego mięsa, to można powiedzieć, że jesteś w grupie podwyższonego ryzyka! Rozwiązaniem tego problemu może być natka pietruszki! Natka pietruszki zawiera bardzo dużo żelaza, ale nie tylko! Natka pietruszki, to prawdziwa bomba witaminowa! Zawiera witaminę C, beta karoten, witaminę E, kwas foliowy, magnez, wapń, potas fosfor, cynk, miedź i mangan!

Siemię lniane

  Siemię lniane to sprzymierzeniec odchudzania. Nasiona lnu zawierają bardzo dużo oleju, a także związki śluzowe, białkowe oraz kwas askorbinowy, enzymy, sole mineralne – cynk, magnez, żelazo. Olej, który uzyskujemy z nasion lnu, zawiera kwasy tłuszczowe omega-6, fitosterole i witaminę E. Siemię lniane działa powlekająco, zmiękczająco i osłaniająco na śluzówkę jelit. Zmniejsza uczucie głodu, powodując poczucie sytości, przeciwdziała wzdęciom, poprawia perystaltykę jelit, jest dobrym źródłem lecytyny, która pomaga wzmocnić koncentrację i usprawnia pamięć, ma właściwości grzybobójcze i antyutleniające.

Serek ricotta

Ten włoski specjał, produkowany jest ze serwatki- która pozostaje z produkcji serów podpuszczkowych. Serek ricotta zawiera wysoko przyswajalne białko i na prawdę sporą dawkę wapnia. Obfituje także w inne składniki mineralne takie jak jod, sód, fosfor i witaminy- kwas pantotenowy, witaminy B1, B2, B6, B12 oraz biotynę.

Kasza jaglana


Kasza jaglana to dobry sposób na odchudzanie i zdrowy detoks. Sto gram kaszy jaglanej to około 350 kalorii i mnóstwo najbardziej wartościowych składników, normalizujących najważniejsze procesy w każdej komórce ciała, usuwających przy tym z organizmu odpady przemiany materii. Kasza jaglana zawiera: wapń, magnez, żelazo, potas i wielu innych składników, jak witaminy – B, A, K, C, E, wysokowartościowe białka, niezbędne w poprawnym funkcjonowaniu organizmu. Rosną liczby dzieci chorych na nadciśnienie, gdyż w ich diecie dominuje śmieciowe jedzenie, bogate jedynie w niezdrowe utwardzone tłuszcze. To nie znaczy, że sobie i najmłodszym musimy odmawiać frytek, czy loda, ale o to, żeby tego typu potrawy ograniczyć do minimum a z czasem do zera, wprowadzając przede wszystkim do diety zdrowe dania z udziałem nieprzetworzonej, wolnej od konserwantów żywności.

Olej kokosowy

Olej kokosowy jest idealny dla osób walczących z nadwagą. Badania wykazały, że kobiety które stosowały olej kokosowy na odchudzanie szybciej pozbyły się kilogramów z części brzusznej niż pozostałe kobiety. Spożywanie oleju kokosowego sprawia, że tkanka tłuszczowa się nie odkłada. Mimo tego, że jest to tłuszcz! I nie wzrasta poziom cholesterolu. Tłuszcz z oleju kokosowego organizm zamienia na energie. A nie odkłada w postaci tkanki tłuszczowej.

Szpinak

Szpinak jest bardzo dobrym źródłem białka więc to już jest pierwszy powód, dla którego powinien znajdować się w diecie osób aktywnych. Szpinak dostarcza organizmowi azotanów które poprawiają pracę mitochondriów dzięki czemu nasze mięśnie są w stanie dłużej, ciężej i wydajniej pracować.

Prozdrowotne odchudzanie!

imagesW każdej sytuacji powinniśmy się decydować przede wszystkim na prowadzenie zdrowego trybu życia. Niezależnie od naszego wieku, czy możliwości czasowych powinniśmy się skoncentrować na działaniach prozdrowotnych, które mogą nam naprawdę bardzo dużo dobrego dać. Odchudzanie powinno być praktyką przede wszystkim odpowiedzialną i nastawioną na redukcję masy ciała w sposób zgodny z naszym organizmem. Właściwa redukcja masy ciała to przede wszystkim wdrożenie zdrowej diety oraz regularnej aktywności fizycznej, która stanie się typowym elementem naszego codziennego życia. Bez dobrych nawyków, ciężko będzie nam utrzymać właściwą masę ciała. Warto jest patrzeć na proces odchudzania, jako na moment, który wyzwoli dobre zmiany w całym naszym życiu. Jeśli odpowiednie żywienie się oraz aktywność fizyczna staną się regularnymi elementami naszego codziennego życia, to mamy gwarancję, że pozostaniemy długo przy zdrowiu. Dieta nie powinna w żaden sposób doprowadzać nasz organizm do wyniszczenia, gdyż jest to praktyka wysoce nieodpowiedzialna. Nasze życie i zdrowie to dwie rzeczy bezcenne, o które powinniśmy wszyscy jak najusilniej dbać. Jeśli nasze działania nie będą skoncentrowane na zdrowiu, to nie warto absolutnie sobie zawracać tym wszystkim głowy. Poprzez nieodpowiedzialne odchudzanie można sobie bardzo mocno zaszkodzić i doprowadzić się do stanu bardzo niekorzystnego. Miejmy to na uwadze i nie pozwólmy, żeby dieta nam szkodziła!